Att säga förlåt

Många människor har mycket svårt för detta ord, vi växer upp med vetskapen om att när man gjort någon arg eller ledsen så säger man förlåt. Jag vet om att jag är en envis mäniska och tycker ofta (jag och alla andra) att just jag har rätt i disskusioner. Men jag kan inte bestämma vad andra skall känna! har jag sagt eller gjort någont som har sårat en annan människa så säger jag förlåt även om jag inte tycker att jag gjort fel.....det räcker ju med att veta hur kännslan "ledsen" känns för att fatta ett sådant beslut.

Jag trode att man växer ifrån vissa saker, men är det något arbetslivet har lärt mig så är det detta: skitsnack och omogenheter finns i alla grupper!

Hade varit skönt om man alla var som barnen....dom är iaf öppet elaka! "vuxna" människor är så otroligt fega!!

Vi måste visa varandra respekt! När man snackar "skit" så gör man ju det av en anledning, man tycker att nåon/några gör något fel! Då kan man ju försöka ändra på det genom att vara ärlig och konfrontera personen/personerna ifråga. Men jag är ju inte ensam om att tycka såhär!

Alla vet om allt detta jag skriver, och kanske till och med håller med mig, men att göra det i praktiken är en helt annan sak!

Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Carro

Kloka ord där! =)

2009-09-24 @ 23:36:32
URL: http://domkallarmigcarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0