En helg i Tyskland

Vi har i ca 2 månader planerat och kuckelimuckat.....äntligen händer det!

Fredag 27/11:

Kl 04.00: klockan ringer... mormor och Denise blir sena, färgan går om 50 min.
Kl 04.45: jag går upp och sätter på kaffet. Simon och Dennis håller mig sällskap.
Kl 06.10: Mormor, Denise, Morfar och Lola anländer till vår lägenhet i Amhult.
Kl 06.15: Simon är har kameran redo....Dags att väcka mamma!

Bella (med mjuk röst)- Mamma vakn jag vill visa dig en sak.

Mamma (jätte trött)- Vadå? snöar det?

Linda förklarar (i högtalaren på min mobil) att Mamma har max 1 timma på sig att packa! jag ser hur paniken växer i hennes ögon!

Mamma - Men jag måste duscha och ringa jobbet, chefen, andersson! shit!

Vi- Ta det lugnt allt är ordnat hoppa in i duschen så packar vi!





Kl 06.15 sitter vi alla i bilen påväg till första stopp....Helsingborg.

Jag kände redan innan vi åkte att min magen inte mådde så bra (magkatarr), vi får stanna så att jag kan köpa novalucol.
När vi är framme i Helsingborg (en aning bråttom till färjan) så springer jag in på Apoteket, här kommer helgens citat: " HEJ! HAR DU NOVALUCOL? KAN DU SKYNDA DIG LITE JAG HAR LITE BRÅTTOM!"

Nästa stopp Helsingborg-Helsingör färjan. Snabbt upp och kissa och sen ner igen.

   


Nu kör vi genom hela danmark typ (kanske är att överdriva en aning) på 2 timmar

Mamma fattar NADA!! undrar vad vi skall göra i danmark? frågar massa dumma frågor! hon vet att vi inte tänker svara!

kl 10.00 Jag väntar med spänning på samtal från Simon som gick för att fixa KISS biljetter till mig. Han ringde typ 10.04 och säger att dom inte säljer via atg ombud!!!! Världen gungade, tårarna rann! JAG FICK ETT PSYKBRYT!!!!! jag DÖÖÖÖÖÖR!!!!! jag ringer som en galning till pappa....men han jobbar och kan inte hjälpa! Mamma ringer till sin jobbarkompis Andersson och kollar om han kan fixa biljetter via internet. HAN LYCKAS!!!!!!

13 Juni 2010 skall jag och pappa gå på KISS!!!!!!!!!!! GALET!!


Nu är vi framme vid nästa färja som tar oss till Tyskland.....Mamma har sina aningar nu. Under en lunch på färjan berättar vi. Vi skall till Lubeck och traska runt på Julmarknaden :-p hon blev super glad.

från färja nr 2 tog det ca 45 min Lubeck.

Kl 15.15 anländer vi till Mövenpick hotell^^ Mamma bjöd oss alla på en drink innan vi gick upp till rummet för att göra oss iordning till middag. Efter lite traskande så hittade vi en jätte mysig restaurang. Jag, Denise och mormor åt en kycklingfilé med bakpotatis medans Mamma och Linda åt anka med en konstig potatisklump.

                     



Nu är vi alltså mätta och jätte trötta! så natti natti!

Lördag 28/11:

Kl 09.00 är det frukost...helt underbart! älskar hotellfrukost! denna bestod av 3 olika rätter (själv kombinerade)^^ först en skål med frukt och en yogurt som liknade kesella, efter det en macka med salami, ost och gurka, sedan avlutar man med en nutella macka=-p

När vi nu är mätta och belåtna så är det dags att bege sig ut i julmarknadssnurret. Lubeck är helt otroligt vackert! vi började med klädaffärer^^ jag hittade en midjekavaj, en sjal och vinterskor.

  








 Efter att vi gått igenom alla affärer några gånger så gick vi vidarare till själva julmarknaden....där köpte jag en julgranskula i form av en motorcyckel till pappa, en mugg med godis till gwenn och brändamandlar till mig och mamma.



Nu prommenerade vi tillbaka till hotellet för att göra oss fina till middagen, vi har bokat bord på en italiensk restaurang.

Det var den mysigaste och godaste middagen någonsin! bara massa skratt och flamms hela kvällen. vi avlutade med en drink i hotellbaren. Jag och Denise satt kvar efter att dom andra gått upp och sedan tog vi oss en titt på facebook. när vi var färdiga och skulle lägga oss insåg vi att vi glömt nyckeln i rummet! fick lete upp någon i receptionen...... vi somnade inte förrän somnade 02.30

 







 


Vi lämmnade Lubeck kl 10.00 och hade en underbar bilresa på 9 timmar hem.

Mamma fick denna Tysklands resan i 40 års present för det blir hon den 11 december, glöm inte att gratta henne^^

ÄLSKAR ER TJEJOR!!!!



Kommentarer
Postat av: Carro

Vad roligt! :D

2009-12-02 @ 09:56:36
URL: http://domkallarmigcarro.blogg.se/
Postat av: jessica

åååh gumman va roligt ni har haft de, skratta en hel del av dina beskrivningar av saker o ting!



<3

2009-12-03 @ 13:19:36
Postat av: Denise

åh fan vad najs det var. wanna do it all over again.

=)

2009-12-12 @ 16:51:02
URL: http://icantaffordacow.cutcopypaste.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0