veckan som varit

i torsdags var jag på min första pedagogisk psykologi lektion. Den var mycket information på 3 timmar och man märkte av skillnaden från gymnasie till högskola! och jag läser som en idiot för att hinna med de kapitell som skall vara lästa till nästa lektion (torsdag)

Man fick välja grupper själva så jag och Linn satte upp oss i samma....känns faktiskt bra! man kännde sig lite bortkommen bland alla "stor pluggare" när man själv kom direkt från gymnasiet, men jag säger som My sa....Alla är ju nybörjare någon gång.

Det som är jobbigast med kursen är själva språket som används1 man känner sig jätte dum när man inte fattar vad dom säger och när man måste läsa om samma stycke 2 gånger innan man förstår vad det faktiskt handlar om. Men jag märker en skillnad bara på några dagar....man vänjer sig vid krångliga ord.

Förhoppningsvis så har jag nytta av detta i min vidare utbildning sen. annars har det inte hänt så mycket under veckan, men helgen har varit mysig.



I lördags så hade jag, Jessica och Gwenn myskväll hemma hos pappa i kärra. Massa chips och godis blev det och även robinsson tittande.

Söndag morgon började med en busstur ut till torslanda (hatar att det inte går bussar via säve! hade sparat 40 min på det!) för att låna mammas bil då pappas gått sönder. Vi packade in allt (jag och Jessica) i bilen och åkte vår lilla tur runt stan. från mamma till jessica, från jessica till simon, från simon till ikea(jessikca skulle lämmna tillbaka grejer), från ikea till pappa, (för att lämna grejer vi hämtat hos simon) fråb pappa till jessica (lämmna jessica) och sedan hem för att lämmna bilen. där efter blev jag körd till My.

Ja å då har vi kommit fram till får mysiga bingolottokväll! :-) Blev bjuden på en underbar kycklingpaj och grön sallad med feta ost i!! mumms! Självklaart vann vi inget på spelet men vi hade så himmla mysigt ändå^^

Jag ät så glad att få ha er tjejer! längtade hela veckan efter att få umgås med er (och självklart lille Milo).

Har träningverk i mina armar efter att ha lekt med Milo^^ Han ville stå upp och hoppa i mitt knä så jag hjälpte honnom att få lite mer stutts så att säga. I början blev han lite schockad när jag hissade upp honnom, men när jag gjort det några gånger ville han inte sluta! Om jag råkade stanna upp och  vila armarna i en sekund eller två så gjorde han mig uppmärksam på att han INTE hade tröttnat!

Ida och Milo leker i soffan en glad lite prick^^




varför kan man inte bara få vinna?!




upp, upp å iväg!

Kommentarer
Postat av: Ida

ja det var jättemysigt, men trist att vi inte vann, en ny lott kunde vi väl iaf ha fått?

Jag älskar den bilden på när Milo studsar i ditt knä. så härlig var han :D

2010-01-25 @ 17:20:28
URL: http://kongens.blogg.se/
Postat av: Carro

Vilka härliga bilder! :D

Det var jättemysigt, vi får ses oftare!

puss!

2010-01-25 @ 23:31:45
URL: http://domkallarmigcarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0