Skoldag...


japp jag överlevde andra skoldagen också^^ är faktiskt mycket stollt över mig själv då jag hade (till min förvåning) något att säga i grupp diskussionen. Jag fattar visst mer än vad jag försår (om ni fattar vad jag menar?).

Idag hade vi en föreläsning om Vygotskij (en snubbe med massa teorier och idéer) och det sociokulturella perspektivet på lärande och utveckling.
låter så fint så^^ Man läser i boken och fattar inte jätte mycket av vad som står, man går på föreläsning och fattar inte ricktigt vad hon menar (hjälper inte att hon blandar norska och svenska), när vi sätter oss i grupperna skall vi alltså översätta allt detta vi hört till ett språk som vi faktiskt kan förstår:-)

Men nu tror jag att jag är med på noterna i alla fall.

Efter lektionen var jag och Linn i stan för att kolla efter väska till henne, sand till pärlan (hittade även ett rör)och ett cd case till mig. Vi virrade runt en stund tills Linn tröttnade på att leta och vi begav oss hem på var sitt håll.

Nu sitter jag här och studerar min lilla hamster när hon boar i sin rena fina bur med nya leksaker i. Hon hatar när jag gör rent! Tänk...där har hon slitit med pappers rivande, matsammlande och almänt bott in sig i 1-2 veckor och så kommer jag och sabbar allt! Hon blir allt lite deppig varje gång.

Skall snart gå ner med mamma till vår väskaffär här i amhult och titta på 3 väskor som jag kan tänka mig valja ha (måste välja 1). Mamma är alltid ett bra smakråd och stöd när det gäller sådant^^

japp nä nu måstte jag äta något.

puss på er alla




om man vänder sig om så har man vår sal.


Kommentarer
Postat av: Carro

Jag hade lektion i det rummet som är precis till vänster om man ser på bilden här! :P Haha det känns så himla långt bort!

2010-01-28 @ 22:38:39
URL: http://domkallarmigcarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0