Pärlan




Ja nu är det dags att gå till vetrenären med pärlan.....hon har börjat bete sig konstigt nu och har svårt att gå.


Hon har haft en stor knöl (antagligen en tumör) på magen i några månader, men inte verkat störas av den. Vetrenären sa åt mig att vänta och se vad som händer, men så fort hon ser ut att må dåligt eller skadar sig själv så får vi boka en tid.

I förrgår hittade Mamma och Dennis ett sår på hennes ben. Vi skall göra en undersökning men jag tror inte att vi kan göra så mycket mer för henne....Kanske låter löjligt men jag kommer att sakna henne....räknade ut igår att jag haft henne i lite mer än 1 år nu och man blir liksom van vid att mata henne på kvällarna och gosa med henne.

Hon är speciellt söt när hon är nyvaken^^ då kniper hon ihop ögonen och ser ut som en liten kines och är otroligt gossig. Då brukar jag ta upp henne, och några gånger har hon faktiskt sommnat i min famn.

Vi har en bokad tid kl 15.15 på Torslanda djurklinik....känns som en knytnäve i magen!

Varför skall jag bestämma om hon skall få leva! 

Vet vad som är rätt och vad som är bäst för henne....men jag mår illa av tanken ändå....tänk att något så litet kan göra så mycket

Jag kommer att skriva om allt i kväll eller i morgon.




Kommentarer
Postat av: Carro

Gumman då!

Usch vad jobbigt! :(

Det är klart att det är svårt, det är inte alls löjligt! Djur som djur, man fäster sig vid dom något otroligt!

Du får ringa om du vill prata lite!

pussåkram!

2010-02-16 @ 19:10:28
URL: http://domkallarmigcarro.blogg.se/
Postat av: ida

löjligt? Verkligen inte! Jag skulle dö om jag skulle tvingas avliva mina älskade pissekatter. Djur är underbara vänner och man ska aldrig underskatta kärleken till dem.

Jag hoppas att ni får ett fint avslut om det nu blir så och jag tror att du senare kommer känna att du gjorde rätt även om det naturligtvis är skitjobbigt. usch. jag lider med dig.

2010-02-16 @ 22:13:08
URL: http://kongens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0